Consumentenrecht

Consument
Als consument kunt u een geschil krijgen met een verkoper. Vaak zal het een verschil van mening betreffen over een (koop)overeenkomst die u gesloten heeft. U kunt hierbij denken aan een geschil met een keuken- of badkamerinstallateur. Of u heeft een product gekocht en bent van mening dat het product niet voldoet aan hetgeen u vooraf met de verkoper heeft afgesproken. Indien het niet mogelijk is om met een goed gesprek de kwestie op te lossen, is het raadzaam om gebruik te maken van de diensten van de juristen van De Witte Raaf.

Bedrijf
Als bedrijf kunt een geschil krijgen met een klant over de wijze waarop u zaken heeft gedaan met uw klant.
Ook is het mogelijk dat u als bedrijf een geschil krijgt met een leverancier. U heeft bijvoorbeeld apparatuur gekocht ten behoeve van uw bedrijfsvoering, maar in de praktijk blijkt de apparatuur niet te voldoen. Hier kunnen voor u grote gevolgen aan zitten. Denk hierbij aan zaken als de schade die u oploopt doordat de apparatuur niet naar behoren functioneert, of de situatie waarbij de aanschafprijs van de apparatuur zelf in het geding is.

Website
Als u via internet verkoopt aan consumenten dient uw website aan wettelijke regels te voldoen. Om er zeker van te zijn of uw website aan deze regels voldoet, hebben wij een gratis Quickscan ontwikkeld waarmee u snel en eenvoudig kunt achterhalen of er iets ontbreekt aan uw website op juridisch gebied. Zo kan het zijn dat u geen (goede) Algemene Voorwaarden heeft of een Privacyverklaring en een Disclaimer. Deze kunnen wij samen met u opstellen.